dissabte, 16 d’agost del 2014

COCA DOLÇA AMB SOBRASSADA

(thermomix)
INGREDIENTS:

- 140 gr de llet (1/2 got).
- 80 gr d'oli.
- 50 gr de sucre.
- 2 ous.
- 1 pessic de sal.
- 40 gr de llevat en massa. 
- 480 gr de farina.
- 150 gr de sobrassada. tendre de Menorca.






PREPARACIO:

- Posam la llet, l'oli, els ous, la sucre i la sal dins la thermomix i mesclam 2 minuts a 37º velocitat 3.
- Hi afegim el llevat i mesclam uns segons.
- Acabam posant la farina i mesclam 10 segons a velocidad 6 i 2 minuts velocitat espiga.
- Tiram la massa damunt una bandeja de forn coberta amb paper sulfuritzat amb ajuda de l'espatula, ens s'untem les mans d'oli i s'exten la massa de forma regular perquè ocupi tota la bandeja. 
- Es deixa fermentar fins que quasi dobli el seu volum. 
- Es fan 16 trossos de sobrassada i s'incrusten dins la massa fermentada.
- S'enforna dins el forn precalentat a 175º-180º durant 15 minuts aproximadament.
- Es treu del for i es deixa refredar damunt una rejilla.
- Es recobreix de sucre glas.

ORIGEN:

   Aquesta recepta ens la va donar fa molts anys na Lurdes sa mare d'una alumna de volei de la meva mare. Despres quan vam tenir la thermomix la meua mare la va adaptar per fer-la amb la thermomix. Fa uns dies la vaig fer jo amb la mateixa recepta. Sa mamà em va ajudar un poc a l'hora de manejar sa massa perquè encara em costa un poc.
   Queda molt bona i molt esponjosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada